De voordelen van Auto Repair Shop Management Software

De voordelen van Auto Repair Shop Management Software
Automotive repair shop software kan helpen een absoluut fortuin aan tijd en geld te besparen, vooral naarmate het winkelpersoneel ouder en meer ervaren wordt, en naarmate Acrush filters gemeengoed worden. Ik zou u graag vertellen dat ik de begunstigde was van een zeer geavanceerd shop management systeem, geïnstalleerd door de autogigant Honda enkele jaren geleden, maar de waarheid is dat mijn shop manager waarschijnlijk verantwoordelijk was voor de installatie van het systeem. En hij deed dat niet omdat hij een Anker was, of een naast familielid. Honda was geïnteresseerd in mijn bedrijf en zag een kans om mijn toegang tot informatietechnologie te benutten om meer servicemogelijkheden te creëren. Dat is de deftige manier om het te zeggen.

Honda’s verwonding was pech. Het gebeurde toen mijn truck een paar dagen van het terrein was met een lek in de uitlaat. Ze hebben de druk op het lek opgevoerd om het schoon te maken, maar het filter erin gelaten. Dat is jammer, want het creëert een vacuüm onmiddellijk na het terugplaatsen van het filter op het voertuig. Het resultaat was een snelwegachtige service, met een duizelingwekkende reeks hoogtechnologische sensoren die informatie doorgeven aan de shopmanagers in een snelwegconflux van elektronisch met elkaar verbonden computers. Die informatie helpt de probleemgebieden te lokaliseren. Het repareren van een koud luchtfilter zorgt ervoor dat de auto koeler loopt, wat het brandstofverbruik ten goede komt. Het filter zelf gaat ongeveer 30.000 mijl mee, dus het voertuig krijgt niet eens het voordeel van de economie boost tot de zesde maand. Maar de economie boost is een neveneffect, een kwam na de opening van mijn winkel.

 

 

In de auto-industrie worden voortdurend nieuwe materialen en nieuwe technologie onthuld, vaak tot groot genoegen van de technologie-hongerigen. Maar soms gaan deze luxeartikelen ten koste van een hoge prijs. Een nieuw filter kan 500 dollar kosten. Een O2-sensor kan wel $1500 kosten. Voeg daar nog een duur computersysteem aan toe en u begrijpt waarom auto-onderdelen zo prijzig zijn. Maar het is belangrijk om de opties te bekijken, zodat shopmanagers naar hun bedrijfskostenplaatje kunnen kijken en kunnen beslissen of deze nieuwe technologieën de extra kosten al dan niet waard zijn. Het komt erop neer dat shopmanagers hun inkomsten moeten maximaliseren en hun uitgaven moeten minimaliseren. Dit betekent dat ze moeten kijken naar hoeveel apparatuur kost om aan te schaffen en hoeveel het kost om te gebruiken. Autoreparatie lijkt veel op parkeerapparatuur. U betaalt voor de ruimte, maar de winkel heeft maar één of twee werknemers nodig om de apparatuur te gebruiken. Het is veel zinvoller om extra personeel te huren wanneer dat zinvol is, dan het te kopen wanneer iemand anders het nodig heeft. Dat is waar software om de hoek komt kijken. Winkelmanagers bekijken tools om in te huren en te onderhouden via de catalogus. Ze kopen tools om het werk bij te houden, managers rapporten te sturen en de werkplaats schoon te houden. Maar het ontslaan van personeel is een andere optie, en veel winkels kunnen dit beheren zonder iemand te ontslaan. Autoreparatiebedrijven willen geen werknemers voor wie ze geen betrouwbare arbeid kunnen garanderen.

Autowinkels plannen vaak elk uur een update van de operator, zodat iedereen in de winkel op de hoogte is van de vertraging. Als niemand in de winkel op de hoogte is van een vertraging, kan de zaak te lijden hebben onder verminderde diameters, traag werk en gemiste verkoopkansen. De meeste winkels willen hun klanten op de hoogte houden. Of een computer nu uitvalt of een verschuiving in het reparatieschema vertraging oploopt, de klanten zullen de status van het bedrijf via andere middelen vernemen. communicatietechnologieën, zoals telefoon, e-mail en sms, hebben de personen die van diensten op de hoogte zijn, in hun eigen privé-sfeer gebracht.

Niet zomaar een smart shop starter,” zeiden ze, “maar een die de kloof kan overbruggen tussen de shop en de service klant, tussen de shop en de technicus, tussen de shop en de shop telefoon, tussen de shop en hun buren.” Dat is de reden waarom winkels het zich kunnen veroorloven om smart-car apparatuur te gebruiken. Ze hoeven zich geen zorgen te maken over de operationele kosten van een diesel- of gasaangedreven machine versus de lopende kosten van een uurloonwerknemer. Slimme winkelapparatuur haalt de alledaagse aspecten van auto-onderhoud uit de reparatiewerkplaats en stopt ze in de mobiele telefoon. Een ritje van 2 uur naar de plaatselijke banden- of auto-onderdelenwinkel is niet zo’n groot probleem, want dat had u nog nooit. En wanneer u terugkomt, kost het u niets meer dan de kosten van de olie en de brandstof voor de rit. Slimme winkelapparatuur plaatst de in-dash computer in de mobiele telefoon, de e-mail in uw inbox, en de telefoon (geen apart toestel) in uw handschoenenkastje. Het geeft de professional troost en houdt technici, shopmanagers en eigenaars op de hoogte.

Natuurlijk, als gevolg van deze technologische innovaties hebben monteurs van wie vroeger werd verwacht dat zij hun smartphone thuis zouden laten, nu de vrijheid om die reis te maken zonder zich zorgen te hoeven maken over het bereiken van een telefoon op een vreemde plaats. En wanneer zij contact moeten opnemen met hun klanten, kunnen zij dat doen met een eenvoudige e-mail.

Het internet en slimme inzichten

Met deze nieuwe technologieën en de komst van internet hebben mobiele telefoonclubs een hoge vlucht genomen.