Hybride Accu vervangen – Prijzen hybride batterijen

Hybride Accu vervangen – Tot voor kort kon een hybride batterij

Tot voor kort kon een hybride batterij alleen worden bijgevuld door een specialist, omdat de verbrandingsmotor koeling nodig heeft om te kunnen werken en er geen elektrische stroom rechtstreeks aan de batterij kan worden geleverd.

Iemand die een Ferrari, Porsche of Lamborghini bezit, kan er wel voor kiezen om in luxe te leven, maar dat betekent niet noodzakelijk dat hij of zij voor langere tijd in een brandstofverslindend voertuig moet rijden. Hun levensstijl omvat veel korte ritten, in feite is de afstand van huis naar werk voor veel werkende professionals tegenwoordig aanzienlijk groter naarmate de brandstofprijzen stijgen en het openbaar vervoer steeds duurder wordt.

Een accu die leegloopt door niet-gebruik kan permanent ontladen raken. Dit kan op elk moment in het operationele leven van een auto gebeuren, zeker bij extreme koude temperaturen, of als de auto lange tijd stationair draait, in beide gevallen kan de dynamo deze energie niet recyclen en zal er een ontlading optreden.

Buitensporig korte ritten in de winter (fietsen) of bij warm weer (b.v. spitsverkeer) duiden op een ontladen hybride accu. Lange perioden van inactiviteit, bijvoorbeeld wachten tot een deur opengaat, of wachten tot de kinderen van school worden gehaald, onttrekken stroom aan de batterij, waardoor deze leeg raakt.

 

Hybride Accu vervangen

 

Ook moet rekening worden gehouden met de leeftijd en de conditie van de accu. Een vermoeide hybride batterij kan de motor wel eens niet starten. Als de initialen P1 op een hybride batterij te zien zijn, is dat een persoonlijk kenmerk en een teken dat het voertuig in overeenstemming is met de staat van slijtage en veiligheid.

 

Hybride Accu vervangen – Conclusie

 

Eigenaars van een hybride voertuig moeten zich bewust zijn van hun levensstijl om te bepalen of het brandstofverbruik een accu in de huidige staat gedurende een langere periode in stand zal houden. De levensduur van een accu van een hybride voertuig wordt geschat op ongeveer 8 jaar, maar dit is gebaseerd op persoonlijke ervaring en rapporten van gespecialiseerde werkplaatsen en garages.

 

Als u veel korte ritten maakt en gemiddeld 40 uur in uw auto zit, zal de accu op een gegeven moment leeg raken. In deze omstandigheden kunt u uw hybride beter inruilen voor een dieselauto, omdat de kosten van een diesel in de meeste gevallen de initiële kosten van de hybride vervangende accu dekken. In sommige gevallen kunnen de kosten van de vervangende batterij veel hoger zijn dan de kosten van het brandstofverbruik van de auto. In deze omstandigheden is het mogelijk dat u de volledige terugbetaling van de hybride batterij moet vragen, het is tenslotte niet de eerste keer dat u een batterij hebt moeten vervangen en als u niet tevreden bent, moet u contact opnemen met de dealer of de fabrikant.

Hybride Accu vervangen – Hybride accu’s

Hybride accu’s zijn verkrijgbaar in temperatuurextremen van -55 graden Celsius [5 graden Fahrenheit] tot 200 graden Celsius [36 graden Fahrenheit]. De lagere temperatuur heeft meestal te maken met de inspanning die nodig is om de auto te starten. De prijzen van hybride batterijen variëren naargelang van de batterijconfiguratie en de fabrikant. Als vuistregel geldt dat de temperatuur tussen -5 en 50 graden Celsius moet liggen, maar dit is zeker niet de enige doorslaggevende factor.

 

Een batterij van een populaire fabrikant, bijvoorbeeld een populair Japans merk, kan bijvoorbeeld minder kosten dan een vergelijkbare batterij van een onbekende fabrikant. Waarom? Om eerlijk te zijn kan het te maken hebben met de “milieuvriendelijke” marketingagenda van de fabrikant. Ze snijden in sommige gevallen in de efficiëntie om zo kostenefficiënter te zijn. De oudere modellen met verzegelde lood-zuur accu’s zijn dus duurder, maar wel “milieuvriendelijk”.

 

Laten we ons dan bewust zijn van de feiten. Hybride voertuigen kosten meer dan hun op petroleum lopende tegenhangers. Dus als u een kostenbewust ouder model hebt, dat u meer zou kosten dan een voertuig met nieuwe technologie; misschien moet u nadenken over het vervangen van uw batterij als u ongeveer 50 tot 80 jaar oud bent. Uw batterij zal langer meegaan en kosteneffectief zijn. En als u lange tijd met een hybride op de snelweg rijdt, zullen deze modernere, geraffineerde loodzuuraccu’s zuiniger zijn, in feite efficiënter, maar ze zullen ook stijver zijn en daarom een preciezere bediening door de bestuurder vereisen.

Leer meer https://www.hybrideaccuspecialist.be/hybride-accu-vervangen/